Документ 368-2004-п, чинний, поточна редакція — Редакція від 31.12.2021, підстава - 1405-2021-п

                                                          
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
                        П О С Т А Н О В А 
від 24 березня 2004 р. N 368
Київ
              Про затвердження Порядку класифікації 
надзвичайних ситуацій за їх рівнями
  { Назва Постанови із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ 
N 380 ( 380-2013-п ) від 29.05.2013 }

         { Із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ 
N 297 ( 297-2009-п ) від 02.04.2009
N 380 ( 380-2013-п ) від 29.05.2013
N 1405 ( 1405-2021-п ) від 29.12.2021 }

     Кабінет Міністрів України  п о с т а н о в л я є: 
     1.  Затвердити  Порядок класифікації надзвичайних ситуацій за 
їх рівнями (додається).
{  Пункт  1  із  змінами,  внесеними  згідно з Постановою КМ N 380 
( 380-2013-п ) від 29.05.2013 }
     2. Визнати такими, що втратили чинність: 
     постанову Кабінету Міністрів України від  15  липня   1998 р. 
N 1099 ( 1099-98-п ) "Про порядок класифікації надзвичайних
ситуацій" (Офіційний вісник України, 1998 р., N 28, ст. 106);
     пункт 9 змін,  що вносяться до  постанов  Кабінету  Міністрів 
України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України
від 15 травня 2003 р. N 717 ( 717-2003-п ) (Офіційний вісник
України, 2003 р., N 21, ст. 937).

     Прем'єр-міністр України                            В.ЯНУКОВИЧ 
     Інд. 33 

                                          ЗАТВЕРДЖЕНО 
постановою Кабінету Міністрів України
від 24 березня 2004 р. N 368
                             ПОРЯДОК 
класифікації надзвичайних ситуацій
за їх рівнями
{ Назва Порядку із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 380 
( 380-2013-п ) від 29.05.2013 }

     1.  Класифікація  надзвичайних  ситуацій  (далі - надзвичайна 
ситуація) за їх рівнями здійснюється для забезпечення організації
взаємодії центральних і місцевих органів виконавчої влади,
підприємств, установ та організацій у процесі вирішення питань,
пов'язаних з надзвичайними ситуаціями та ліквідацією їх наслідків.
{ Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 380
( 380-2013-п ) від 29.05.2013 }

     1-1.  У  цьому  Порядку  наведені  нижче терміни вживаються у 
такому значенні:
     уражальний чинник джерела надзвичайної  ситуації  -  складова 
частина небезпечного явища або процесу, що характеризується
фізичною, хімічною, біологічною чи іншою дією (впливом) та
перевищенням нормативних показників;
     порушення нормальних   умов   життєдіяльності  -  відсутність 
питного водопостачання, водовідведення, електро-, газо- і
теплопостачання (в осінньо-зимовий період) та/або така зміна
технічного стану житлового будинку (приміщення), внаслідок якої
він став аварійним або не придатним до експлуатації, та/або зміна
стану території (об'єкта), внаслідок якої проживання населення і
провадження господарської діяльності на території (об'єкті) є
неможливим.
{  Порядок  доповнено  пунктом  1-1  згідно  з Постановою КМ N 297 
( 297-2009-п ) від 02.04.2009 }
     2. Залежно  від  обсягів  заподіяних  наслідків,  технічних і 
матеріальних ресурсів, необхідних для їх ліквідації, надзвичайна
ситуація класифікується як державного, регіонального, місцевого
або об'єктового рівня.
     3. Для визначення рівня надзвичайної ситуації  встановлюються 
такі критерії:
     1) територіальне поширення та обсяги технічних і матеріальних 
ресурсів, що необхідні для ліквідації наслідків надзвичайної
ситуації;
     2)  кількість  людей,  які  внаслідок дії уражальних чинників 
джерела надзвичайної ситуації загинули або постраждали, або
нормальні умови життєдіяльності яких порушено; { Підпункт 2 пункту
3 в редакції Постанови КМ N 297 ( 297-2009-п ) від 02.04.2009 }

     3) розмір збитків,  завданих  уражальними  чинниками  джерела 
надзвичайної ситуації, розраховується відповідно до Методики
оцінки збитків від наслідків надзвичайних ситуацій техногенного і
природного характеру, затвердженої постановою Кабінету Міністрів
України від 15 лютого 2002 р. N 175 ( 175-2002-п ) (Офіційний
вісник України, 2002 р., N 18, ст. 356; 2003 р., N 23,
ст. 1070). { Підпункт 3 пункту 3 в редакції Постанови КМ N 297
( 297-2009-п ) від 02.04.2009 }

     4. Державного рівня визнається надзвичайна ситуація: 
     1) яка  поширилася  чи  може  поширитися  на територію  інших 
держав або поширилася з території інших держав; { Підпункт 1
пункту 4 в редакції Постанови КМ N 1405 ( 1405-2021-п ) від
29.12.2021 }

     2) яка  поширилась  на  територію  двох  чи  більше  регіонів 
України (Автономної Республіки Крим, областей, мм. Києва та
Севастополя), а для її ліквідації необхідні матеріальні і технічні
ресурси в обсягах, що перевищують можливості цих регіонів, але не
менш як 1 відсоток від обсягу видатків відповідних місцевих
бюджетів (надзвичайна ситуація державного рівня за територіальним
поширенням);
     3)  яка призвела до загибелі понад 10 осіб або внаслідок якої 
постраждало понад 300 осіб (постраждалі - особи, яким внаслідок
дії уражальних чинників джерела надзвичайної ситуації завдано
тілесне ушкодження або які захворіли, що призвело до втрати
працездатності, засвідченої в установленому порядку) чи було
порушено нормальні умови життєдіяльності понад 50 тис. осіб на
тривалий час (більш як на 3 доби); { Підпункт 3 пункту 4 в
редакції Постанови КМ N 297 ( 297-2009-п ) від 02.04.2009 }

     4) внаслідок якої загинуло понад 5 осіб або постраждало понад 
100 осіб, чи було порушено нормальні умови життєдіяльності понад
10 тис. осіб на тривалий час (більш як на 3 доби), а збитки
(оцінені в установленому законодавством порядку), спричинені
надзвичайною ситуацією, перевищили 25 тис. мінімальних розмірів
(на час виникнення надзвичайної ситуації) заробітної плати;
     5) збитки від якої перевищили 150 тис.  мінімальних  розмірів 
заробітної плати;
     6) яка пов’язана з установленням карантину на всій  території 
України, а також яка в інших випадках, передбачених актами
законодавства, за своїми ознаками визнається як надзвичайна
ситуація державного рівня. { Підпункт 6 пункту 4 в редакції
Постанови КМ N 1405 ( 1405-2021-п ) від 29.12.2021 }

     5. Регіонального рівня визнається надзвичайна ситуація: 
     1) яка  поширилась  на територію двох чи більше районів (міст 
обласного значення) Автономної Республіки Крим, областей, а для її
ліквідації необхідні матеріальні і технічні ресурси в обсягах, що
перевищують можливості цих районів, але не менш як 1 відсоток
обсягу видатків відповідних місцевих бюджетів (надзвичайна
ситуація регіонального рівня за територіальним поширенням);
     2) яка призвела до загибелі від 3 до  5  осіб  або  внаслідок 
якої постраждало від 50 до 100 осіб, чи було порушено нормальні
умови життєдіяльності від 1 тис. до 10 тис. осіб на тривалий час
(більш як на 3 доби), а збитки перевищили 5 тис. мінімальних
розмірів заробітної плати;
     3) збитки від якої перевищили 15  тис.  мінімальних  розмірів 
заробітної плати.
     6. Місцевого рівня визнається надзвичайна ситуація: 
     1) яка  поширилася  чи  може  поширитися  за межі об’єкта  та 
створює на окремій території чи на інших об’єктах загрозу життю
або здоров’ю населення, призводить до руйнування будівель, споруд,
обладнання і транспортних засобів, порушення виробничого або
транспортного процесу чи спричиняє наднормативні, аварійні викиди
забруднюючих речовин та інший шкідливий вплив на навколишнє
природне середовище, а для її ліквідації необхідні матеріальні і
технічні ресурси в обсягах, що перевищують власні можливості
об’єкта; { Підпункт 1 пункту 6 в редакції Постанови КМ N 1405
( 1405-2021-п ) від 29.12.2021 }

     2) внаслідок  якої  загинуло   1-2  особи   або   постраждало 
від 20 до 50 осіб, чи було порушено нормальні умови
життєдіяльності від 100 до 1000 осіб на тривалий час (більш як на
3 доби), а збитки перевищили 0,5 тис. мінімальних розмірів
заробітної плати;
     3) збитки  від  якої  перевищили 2 тис.  мінімальних розмірів 
заробітної плати.
     7. Об'єктового рівня визнається надзвичайна ситуація,  яка не 
підпадає під названі вище визначення.
     8. Надзвичайна ситуація відноситься до певного рівня за умови 
відповідності її хоча б одному із значень критеріїв, наведеному у
пунктах 4-7 цього Порядку.
     9. У   разі   коли   внаслідок   надзвичайної   ситуації  для 
відповідних порогових значень рівнів людських втрат або кількості
осіб, які постраждали чи зазнали порушення нормальних умов
життєдіяльності, обсяг збитків не досягає визначеного у цьому
Порядку, рівень надзвичайної ситуації визнається на ступінь менше
(для дорожньо-транспортних пригод - на два ступеня менше).
     10. Віднесення  надзвичайної   ситуації,   яка   виникла   на 
території кількох адміністративно-територіальних одиниць, до
державного та регіонального рівня за територіальним поширенням або
за сумарними показниками її наслідків не є підставою для
віднесення надзвичайної ситуації до державного або регіонального
рівня окремо для кожної з цих адміністративно-територіальних
одиниць. Віднесення надзвичайної ситуації до державного та
регіонального рівня для зазначених адміністративно-територіальних
одиниць здійснюється окремо за критеріями та правилами,
зазначеними у пунктах 4-9 цього Порядку.
     11. Рішення  стосовно  класифікації надзвичайної ситуації  за 
рівнем (визначення рівня надзвичайної ситуації) приймається:
{ Абзац перший пункту 11 із змінами, внесеними згідно з Постановою
КМ N 380 ( 380-2013-п ) від 29.05.2013; в редакції Постанови КМ
N 1405 ( 1405-2021-п ) від 29.12.2021 }

     місцевими комісіями з питань техногенно-екологічної безпеки і 
надзвичайних ситуацій; { Абзац другий пункту 11 із змінами,
внесеними згідно з Постановою КМ N 380 ( 380-2013-п ) від
29.05.2013; в редакції Постанови КМ N 1405 ( 1405-2021-п ) від
29.12.2021 }

     регіональними   комісіями   з  питань  техногенно-екологічної 
безпеки і надзвичайних ситуацій - у разі відсутності рішення
місцевої комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і
надзвичайних ситуацій або необхідності його перегляду; { Абзац
пункту 11 в редакції Постанови КМ N 1405 ( 1405-2021-п ) від
29.12.2021 }

     ДСНС  - у разі відсутності рішень зазначених комісій з питань 
техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій. { Абзац
пункту 11 в редакції Постанови КМ N 1405 ( 1405-2021-п ) від
29.12.2021 }

     За   дорученням   Кабінету   Міністрів   України  ДСНС  готує 
експертний висновок про рівень надзвичайної ситуації з урахуванням
рішення (за наявності) регіональної комісії з питань
техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій. { Абзац
пункту 11 в редакції Постанови КМ N 1405 ( 1405-2021-п ) від
29.12.2021 }

     ДСНС  має  право звернутися до центральних органів виконавчої 
влади за інформацією про розмір завданих збитків. Відповідальність
за достовірність інформації несе орган виконавчої влади, який її
подає. { Абзац пункту 11 із змінами, внесеними згідно з Постановою
КМ N 380 ( 380-2013-п ) від 29.05.2013 }

     У разі  аварійної події (пригоди),  що сталася з транспортним 
засобом, або аварії на виробництві (незалежно від форми власності)
до інформації центрального органу виконавчої влади додається акт
розслідування такої події (пригоди) або аварії, проведеного в
установленому законодавством порядку.
     Рішення  комісій  з  питань  техногенно-екологічної безпеки і 
надзвичайних ситуацій щодо класифікації надзвичайної ситуації за
рівнем (визначення рівня надзвичайної ситуації) або рішення
(експертний висновок) ДСНС є підставою для здійснення інших
заходів щодо реагування на надзвичайну ситуацію відповідно до
законодавства. { Абзац пункту 11 із змінами, внесеними згідно з
Постановами КМ N 380 ( 380-2013-п ) від 29.05.2013, N 1405
( 1405-2021-п ) від 29.12.2021 }
{  Пункт  11  в  редакції  Постанови  КМ  N 297 ( 297-2009-п ) від 
02.04.2009 }