ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ ЯДЕРНОГО РЕГУЛЮВАННЯ УКРАЇНИ
Н А К А З
20.12.2010 N 179
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30 грудня 2010 р. за N 1443/18738
Про затвердження Вимог до оцінки стану системи фізичного захисту ядерної установки
Відповідно до статті 25 Закону України "Про фізичний захист ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання" ( 2064-14 ), з метою забезпечення державного регулювання при здійсненні заходів з фізичного захисту Н А К А З У Ю:
1. Затвердити Вимоги до оцінки стану системи фізичного захисту ядерної установки, що додаються.
2. Управлінню регулювання фізичного захисту (Кушка В.М.) подати цей наказ до Міністерства юстиції України на державну реєстрацію в установленому порядку.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Голови Ускова А.Г.
Заступник Голови - Головний державний інспектор з ядерної та радіаційної безпеки України М.Х.Гашев
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Державного комітету ядерного регулювання України 20.12.2010 N 179
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30 грудня 2010 р. за N 1443/18738
ВИМОГИ до оцінки стану системи фізичного захисту ядерної установки
I. Загальні положення
1.1. Ці Вимоги визначають завдання та порядок здійснення оцінки стану системи фізичного захисту ядерної установки (далі - СФЗ).
1.2. Ці Вимоги обов'язкові для виконання експлуатуючою організацією, яка відповідно до чинного законодавства визначає, створює та забезпечує безперервне функціонування СФЗ.
1.3. У цих Вимогах терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку" ( 39/95-ВР ), "Про фізичний захист ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання" ( 2064-14 ), "Про інформацію" ( 2657-12 ), постанові Кабінету Міністрів України від 26.04.2003 N 625 ( 625-2003-п ) "Про затвердження Порядку визначення рівня фізичного захисту ядерних установок, ядерних матеріалів, радіоактивних відходів, інших джерел іонізуючого випромінювання відповідно до їх категорії", Правилах фізичного захисту ядерних установок та ядерних матеріалів, затверджених наказом Державного комітету ядерного регулювання України від 04.08.2006 N 116 ( z1067-06 ), зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 21.09.2006 за N 1067/12941, Загальних вимогах до систем фізичного захисту ядерних установок та ядерних матеріалів, затверджених наказом Державного комітету ядерного регулювання України від 28.08.2008 N 156 ( z0999-08 ), зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 21.10.2008 за N 999/15690.
1.4. Завданнями оцінки стану СФЗ є:
перевірка відповідності стану СФЗ вимогам фізичного захисту щодо виконання СФЗ її завдань з виявлення, затримки зовнішніх і внутрішніх правопорушників та реагування на їх дії;
здійснення за результатами оцінки стану СФЗ коригувальних заходів.
1.5. Періодичність здійснення оцінки стану СФЗ встановлюється експлуатуючою організацією, але не може бути більшою ніж один раз на рік.
Експлуатуюча організація забезпечує здійснення оцінки стану СФЗ протягом місяця у випадках:
зміни проектної загрози, об'єктової проектної загрози;
зміни вимог законодавства до експлуатаційних характеристик СФЗ;
зміни кількості та/або місць розташування цілей правопорушників;
закінчення реконструкції або технічного переоснащення СФЗ;
зміни способу охорони ядерної установки;
надання Держатомрегулюванням приписів щодо здійснення оцінки стану СФЗ.
1.6. Відповідальним за організацію здійснення оцінки стану СФЗ є керівник експлуатуючої організації.
Персонально відповідальним за здійснення оцінки стану СФЗ є заступник керівника експлуатуючої організації, який відповідає за підтримання безперервного функціонування СФЗ (далі - заступник керівника з фізичного захисту).
1.7. Поводження з інформацією з обмеженим доступом, що використовується при здійсненні оцінки стану СФЗ, здійснюється відповідно до чинного законодавства.
1.8. Експлуатуюча організація при здійсненні оцінки стану СФЗ забезпечує якість відповідно до вимог системи управління якістю фізичного захисту ядерної установки.
1.9. Експлуатуюча організація здійснює оцінку стану СФЗ відповідно до п'ятирічної програми, що розробляється заступником керівника з фізичного захисту та затверджується керівником експлуатуючої організації.
Програма містить:
строки здійснення оцінки стану СФЗ;
методи (якісні або кількісні) здійснення оцінки стану СФЗ, прийнятні для ядерної установки;
процедури організації та здійснення оцінки стану СФЗ;
вимоги до розроблення, прийняття та подання керівнику експлуатуючої організації звіту з оцінки стану СФЗ;
порядок вжиття, у разі необхідності, корегувальних заходів за результатами оцінки стану СФЗ.
1.10. За результатами оцінки стану СФЗ стан СФЗ визначається як такий, що:
відповідає вимогам фізичного захисту;
в основному відповідає вимогам фізичного захисту;
частково не відповідає вимогам фізичного захисту;
не відповідає вимогам фізичного захисту.
1.10.1. Стан СФЗ відповідає вимогам фізичного захисту, якщо:
забезпечене безперервне функціонування СФЗ відповідно до вимог фізичного захисту;
за останні 12 місяців не було порушень процедур з фізичного захисту з боку персоналу підрозділу фізичного захисту і процедур з фізичного захисту та охорони з боку персоналу підрозділу з охорони;
підтверджена дієздатність плану взаємодії у разі вчинення диверсії за результатами проведення навчань учасників плану взаємодії;
порушення процедур з фізичного захисту, не пов'язані з вчиненням протиправних дій, з боку персоналу ядерної установки та/або персоналу підрядників були своєчасно виявлені, причини порушень встановлені, вжиті заходи щодо недопущення подібних порушень у майбутньому, порушники притягнені до відповідальності.
1.10.2. Стан СФЗ в основному відповідає вимогам фізичного захисту, якщо:
виявлені невідповідності функціонування СФЗ вимогам фізичного захисту не можуть призвести до незаконного проникнення осіб в зони обмеження доступу ядерної установки та здійснення несанкціонованих дій особами, що перебувають у зонах обмеження доступу, характеристики яких визначені в об'єктовій проектній загрозі. Експлуатуюча організація спроможна усунути виявлені невідповідності протягом 1 місяця шляхом здійснення організаційно-правових та інженерно-технічних заходів;
за останні 12 місяців з боку персоналу підрозділу фізичного захисту не було порушень процедур з оперативного управління інженерно-технічними засобами СФЗ та з їх технічної експлуатації, персонал підрозділу з охорони не порушував процедур зі здійснення пропускного режиму, вимог до виконання обов'язків у складі варт;
порушення процедур з фізичного захисту, не пов'язані з вчиненням протиправних дій, з боку персоналу підрозділів фізичного захисту та охорони, персоналу ядерної установки та підрядників були своєчасно виявлені, причини порушень встановлені, вжиті заходи щодо недопущення подібних порушень у майбутньому, порушники притягнені до відповідальності.
1.10.3. Стан СФЗ частково не відповідає вимогам фізичного захисту, якщо:
виявлені невідповідності функціонування СФЗ вимогам фізичного захисту можуть призвести до незаконного проникнення осіб в зони обмеження доступу ядерної установки та здійснення несанкціонованих дій особами, що перебувають у зонах обмеження доступу, характеристики яких визначені в об'єктовій проектній загрозі. Експлуатуюча організація спроможна усунути виявлені невідповідності протягом 3 місяців шляхом здійснення організаційно-правових та інженерно-технічних заходів. На час здійснення заходів з усунення невідповідностей функціонування СФЗ експлуатуюча організація здійснює компенсувальні заходи, що зводять до мінімуму можливість незаконного проникнення осіб в зони обмеження доступу ядерної установки та здійснення несанкціонованих дій особами, що перебувають у зонах обмеження доступу;
за останні 12 місяців з боку персоналу підрозділів фізичного захисту та охорони мали місце порушення процедур з фізичного захисту, які могли б призвести до незаконного проникнення в зони обмеження доступу ядерної установки та здійснення несанкціонованих дій особами, що перебувають у зонах обмеження доступу, характеристики яких визначені в об'єктовій проектній загрозі;
порушення процедур з фізичного захисту з боку персоналу підрозділів фізичного захисту та охорони, персоналу ядерної установки та персоналу підрядників в більшості випадків виявлялися, причини порушень встановлювалися, в основному вжиті заходи щодо недопущення подібних порушень в майбутньому, є випадки не притягнення порушників до відповідальності.
1.10.4. Стан СФЗ не відповідає вимогам фізичного захисту, якщо:
виявлені невідповідності стану СФЗ вимогам фізичного захисту не дозволяють СФЗ виконувати свої завдання та які експлуатуюча організація не спроможна усунути протягом 3 місяців;
за останні 12 місяців з боку персоналу підрозділів фізичного захисту та охорони мали місце порушення вимог фізичного захисту, наслідком яких стали незаконне проникнення осіб в зони обмеження доступу ядерної установки, спроба здійснення або здійснення несанкціонованих дій особами, що проникли в зони або санкціоновано перебувають у них.
II. Здійснення оцінки стану системи фізичного захисту
2.1. Оцінку стану СФЗ здійснює комісія зі здійснення оцінки стану системи фізичного захисту ядерної установки (далі - комісія). До складу комісії входять керівники підрозділу фізичного захисту та підрозділу з охорони, фахівці з фізичного захисту, охорони, обліку та контролю ядерних матеріалів, ядерної, радіаційної та пожежної безпеки. У разі необхідності до роботи в комісії залучаються фахівці інших підрозділів і фахівці з фізичного захисту інших установок (за згодою їх керівників) як експерти з окремих питань, що розглядаються комісією. Комісію очолює заступник керівника з фізичного захисту.
2.2. Персональний склад комісії, обов'язки та права її членів, порядок забезпечення роботи комісії відповідними приміщеннями, робочими місцями для членів комісії, оргтехнікою, засобами зв'язку, необхідними нормативно-правовими актами, розпорядчими документами експлуатуючої організації та ядерної установки, документацією, що ведеться підрозділом фізичного захисту, іншою необхідною інформацією, довідковою літературою визначаються в наказі керівника експлуатуючої організації про створення комісії.
2.3. Голова комісії на підставі програми зі здійснення оцінки стану СФЗ, наказу керівника експлуатуючої організації про створення комісії розробляє план здійснення оцінки стану СФЗ, який містить:
перелік заходів, що мають бути здійснені комісією;
терміни виконання заходів;
розподіл відповідальності за виконання конкретних заходів між групами членів комісії або окремими її членами;
порядок документування ходу виконання заходів;
дати розгляду результатів виконання конкретних заходів на засіданні комісії та форми звітності керівників груп чи окремих членів комісії про результати виконання конкретних заходів;
дату проведення засідання комісії, на якому обговорюватимуться результати здійснення оцінки стану СФЗ, пропозиції з усунення виявлених недоліків і прийматиметься рішення щодо оцінки стану СФЗ;
перелік членів комісії, які є відповідальними за підготовку звіту з оцінки стану СФЗ та підготовку рекомендацій з усунення виявлених комісією недоліків на основі пропозиції членів комісії;
дату розгляду комісією звіту з оцінки стану СФЗ і рекомендацій з усунення виявлених недоліків.
План роботи комісії затверджує керівник експлуатуючої організації.
2.4. Голова комісії ознайомлює членів комісії з планом здійснення оцінки стану СФЗ, планом забезпечення фізичного захисту ядерної установки, результатами попередньої оцінки стану СФЗ та іншою необхідною для роботи комісії інформацією щодо:
результатів проведення останньої оцінки вразливості;
результатів навчань учасників об'єктового плану взаємодії у разі вчинення диверсії;
програми технічної експлуатації та програми технічного переоснащення інженерно-технічних засобів СФЗ;
розслідування порушень персоналом ядерної установки та охорони процедур фізичного захисту.
2.5. Комісія (групи членів комісії або її окремі члени) для визначення відповідності окремих елементів СФЗ та СФЗ в цілому вимогам фізичного захисту застосовує якісні та кількісні методи, а саме:
аналіз розпорядчих документів експлуатуючої організації з забезпечення фізичного захисту ядерної установки при нормальній експлуатації та в умовах надзвичайної та кризової ситуацій;
аналіз результатів тренувань і навчань персоналу підрозділу фізичного захисту щодо дій в умовах надзвичайної та кризової ситуацій, навчань учасників об'єктового плану взаємодії у разі вчинення диверсії;
спостереження за виконанням своїх обов'язків персоналом підрозділів фізичного захисту та охорони, виконанням персоналом ядерної установки та підрядників процедур з фізичного захисту;
вивчення технічної, проектної та експлуатаційної документації інженерно-технічних засобів СФЗ та встановлення відповідності робочої документації, яку веде персонал підрозділу фізичного захисту, її вимогам;
бесіди з персоналом ядерної установки щодо виконання ним вимог пропускного та внутрішньооб'єктового режимів, своїх функціональних обов'язків;
комп'ютерне моделювання виконання окремими елементами СФЗ своїх функцій з метою перевірки їх експлуатаційних характеристик;
думку експертів щодо стану окремих елементів СФЗ та СФЗ в цілому.
2.6. Під час здійснення оцінки стану СФЗ на відповідність вимогам фізичного захисту перевіряються такі елементи СФЗ:
план забезпечення фізичного захисту ядерної установки;
захист інформації з обмеженим доступом з фізичного захисту;
процедури допуску персоналу ядерної установки та персоналу підрядників до виконання особливих робіт;
рівень кваліфікації персоналу підрозділу фізичного захисту;
рівень культури захищеності в персоналу підрозділів фізичного захисту та охорони;
визначення та супроводження об'єктової проектної загрози;
визначення рівня фізичного захисту ядерної установки;
обладнання зон обмеження доступу засобами виявлення, телевізійного спостереження, контролю та управління доступом, освітлення, енергоживлення, фізичними бар'єрами та укриттями для охорони;
застосування охорони в СФЗ;
процедури з фізичного захисту;
експлуатація інженерно-технічних засобів СФЗ;
заходи із забезпечення дієздатності об'єктового плану взаємодії у разі вчинення диверсії;
проведення оцінки вразливості;
фінансування заходів із забезпечення фізичного захисту;
документування діяльності з фізичного захисту.
2.6.1. Під час проведення перевірки процедур допуску персоналу ядерної установки та підрядників до виконання особливих робіт вивчається відповідність:
категорій допусків персоналу ядерної установки категоріям особливих робіт, які персонал виконує;
категорій допусків персоналу підрядників категоріям особливих робіт, до виконання яких персонал підрядників був допущений;
порядку допуску та контроль за виконанням особливих робіт у радіоактивно забруднених місцях зон обмеження доступу персоналу ядерної установки та підрядників вимогам чинного законодавства;
виконання процедур супроводу вимогам чинного законодавства.
2.6.2. Під час проведення перевірки кваліфікації персоналу підрозділу фізичного захисту вивчаються:
відповідність кваліфікаційного рівня персоналу посадам, які він займає;
наявність у посадових інструкціях персоналу вимог до рівня його знань, умінь і навичок;
відповідність проведеного початкового навчання персоналу тематиці та обсягам, визначеним чинним законодавством для конкретних посад;
відповідність підтримання та підвищення кваліфікації персоналу потребам ядерної установки;
якість виконання персоналом фізичного захисту своїх обов'язків;
результати проведення періодичних перевірок знань, умінь і навичок з фізичного захисту персоналу та вжиття заходів за результатами перевірок.
2.6.3. Під час проведення перевірки рівня культури захищеності вивчаються:
офіційна позиція експлуатуючої організації щодо розвитку та формування культури захищеності у персоналу ядерної установки;
заходи адміністрації щодо формування та розвитку культури захищеності;
дотримання персоналом ядерної установки процедур з фізичного захисту;
включення в програми навчання персоналу, який забезпечує експлуатацію ядерної установки, питань з культури захищеності;
відношення адміністрації ядерної установки та персоналу ядерної установки до порушників процедур з фізичного захисту;
наявність на ядерній установці засобів пропаганди культури захищеності.
2.6.4. Під час проведення перевірки визначення та супроводження об'єктової проектної загрози вивчаються:
наявність затвердженої об'єктової проектної загрози;
відповідність об'єктової проектної загрози проектній загрозі;
врахування в об'єктовій проектній загрозі особливостей конструкції ядерної установки, категорій та характеристик ядерних матеріалів, місць їх перебування, регіону розташування ядерної установки;
своєчасність внесення змін в об'єктову проектну загрозу.
2.6.5. Під час проведення перевірки визначення рівня фізичного захисту ядерної установки вивчаються:
перелік цілей правопорушників;
категорії ядерної установки та ядерних матеріалів;
наявність затвердженого у встановленому порядку Акта визначення рівня фізичного захисту ядерної установки;
розташування цілей правопорушників у відповідних зонах обмеження доступу;
методи визначення цілей правопорушників і достовірність їх результатів;
рівні можливих неприйнятних радіаційних наслідків вчинення протиправних дій щодо цілей правопорушників;
відповідність меж зон обмеження доступу ядерної установки проектній документації на ядерну установку.
2.6.6. Під час проведення перевірки обладнання інженерно-технічними засобами СФЗ зон обмеження доступу та життєво важливих місць вивчається відповідність розташування інженерно-технічних засобів СФЗ на межах і всередині зон обмеження доступу проектній документації на будівництво ядерної установки та/або проектній документації на реконструкцію чи технічне переоснащення СФЗ.
2.6.7. Під час проведення перевірки застосування охорони в СФЗ вивчаються:
комплектування підрозділу з охорони кадрами;
програма початкового навчання з фізичного захисту персоналу підрозділу з охорони;
здійснення початкового навчання з фізичного захисту персоналу підрозділу з охорони, перевірка його знань з фізичного захисту;
підтримання та підвищення кваліфікації персоналу підрозділу з охорони, включаючи персонал, який експлуатує інженерно-технічні засоби СФЗ, передані експлуатуючою організацією підрозділу з охорони в експлуатацію;
якість виконання функцій охорони в СФЗ персоналом підрозділу з охорони;
проведення спільних тренувань і навчань підрозділу з охорони та підрозділу фізичного захисту щодо дій в умовах надзвичайної та кризової ситуацій.
2.6.8. Під час проведення перевірки процедур з фізичного захисту вивчаються:
достатність розроблених, перевірених на дієздатність і введених в дію процедур з фізичного захисту;
організація та здійснення навчання персоналу ядерної установки та підрядників виконанню процедур з фізичного захисту, включаючи виконання вимог пропускного та внутрішньооб'єктового режимів;
здійснення контролю за виконанням процедур з фізичного захисту, вжиття заходів до порушників процедур з фізичного захисту та встановлення причин порушення процедур;
внесення в разі необхідності змін у діючі процедури.
2.6.9. Під час проведення перевірки експлуатації інженерно-технічних засобів СФЗ вивчаються:
комплектність технічної, проектної та експлуатаційної документації на інженерно-технічні засоби СФЗ, що знаходяться в підрозділі фізичного захисту;
наявність і повнота експлуатаційної документації на інженерно-технічні засоби СФЗ на робочих місцях персоналу підрозділів фізичного захисту та охорони, який здійснює експлуатацію інженерно-технічних засобів СФЗ;
відповідність кваліфікаційного рівня персоналу підрозділів фізичного захисту та охорони, який експлуатує інженерно-технічні засоби СФЗ, його обов'язкам;
відповідність експлуатаційних характеристик інженерно-технічних засобів СФЗ критеріям ефективності СФЗ;
забезпечення безперервності оперативного управління інженерно-технічними засобами СФЗ;
наявність програми технічної експлуатації інженерно-технічних засобів СФЗ та її реалізація;
матеріально-технічне забезпечення експлуатації інженерно-технічних засобів СФЗ;
порядок списання та своєчасної утилізації інженерно-технічних засобів СФЗ, виведених з експлуатації, які містять інформацію з обмеженим доступом щодо характеристик СФЗ ядерної установки;
програма технічного переоснащення інженерно-технічних засобів СФЗ та заходи, спрямовані на забезпечення її виконання;
достатність фінансування потреб забезпечення експлуатації та технічного переоснащення інженерно-технічних засобів СФЗ.
2.6.10. Під час проведення перевірки дієздатності об'єктового плану взаємодії у разі вчинення диверсії вивчаються:
наявність погодженого та затвердженого в установленому порядку плану взаємодії;
результати проведення початкового навчання сил учасників плану взаємодії;
результати проведення тренувань і навчань сил учасників плану взаємодії;
періодичність проведення навчань усіх учасників плану взаємодії;
відповідність сценаріїв навчань усіх учасників плану взаємодії об'єктовій проектній загрозі;
заходи, вжиті експлуатуючою організацією за результатами навчань усіх учасників плану взаємодії.
2.6.11. Під час проведення перевірки оцінки вразливості ядерної установки вивчаються:
здійснення оцінки вразливості ядерної установки у випадках, передбачених чинним законодавством;
результати проведення останньої оцінки вразливості ядерної установки;
обґрунтованість результатів оцінки вразливості ядерної установки;
заходи, вжиті експлуатуючою організацією за результатами останньої оцінки вразливості ядерної установки.
2.6.12. Під час проведення перевірки документування діяльності з фізичного захисту вивчаються:
ведення документообігу з фізичного захисту та зберігання документації;
здійснення контролю за веденням документообігу з фізичного захисту з боку адміністрації ядерної установки та керівника підрозділу з фізичного захисту.
2.6.13. Стан будь-якого елемента СФЗ не відповідає вимогам фізичного захисту якщо хоч один з піделементів СФЗ, визначених у підпунктах 2.6.1-2.6.12 пункту 2.6 цих Вимог, не відповідає вимогам фізичного захисту.
2.7. Комісія за результатами перевірки стану кожного з елементів СФЗ, визначених у пункті 2.6 цих Вимог, складає протокол.
Протокол містить:
назву елемента СФЗ, що перевіряється;
дату проведення перевірки;
перелік членів комісії, які брали участь у перевірці;
обсяги перевірки;
однозначну оцінку стану елемента СФЗ на відповідність вимогам фізичного захисту та обґрунтування відповідності чи невідповідності стану елемента СФЗ вимогам фізичного захисту;
виявлені недоліки та пропозиції з усунення виявлених недоліків;
підписи членів комісії, які брали участь у перевірці. У випадку, коли окремі члени комісії мають іншу думку щодо оцінки стану елемента СФЗ, вони при підписанні протоколу роблять запис "незгоден" та вказують причини незгоди.
Протокол перевірки елемента СФЗ затверджується головою комісії.
2.8. Комісія аналізує протоколи з перевірки стану кожного елемента СФЗ, визначеного в пунктах 2.6 цих Вимог, для встановлення:
обґрунтованості оцінки стану кожного елемента СФЗ;
впливу виявленої невідповідності стану елемента СФЗ вимогам фізичного захисту на здатність СФЗ виконувати свої завдання;
часу, необхідного для здійснення корегувальних заходів з усунення невідповідностей стану елемента СФЗ вимогам фізичного захисту;
часу, необхідного для здійснення корегувальних заходів;
можливості за допомогою компенсувальних заходів зведення до мінімуму ймовірності незаконного проникнення осіб в зони обмеження доступу ядерної установки та здійснення несанкціонованих дій особами, що перебувають у зонах обмеження доступу застосування.
На підставі аналізу протоколів з оцінки стану елементів СФЗ комісія вивчає стан СФЗ в цілому та у випадку наявності невідповідностей стану СФЗ вимогам фізичного захисту встановлює причини цих невідповідностей.
Результати проведеної роботи комісія відображає в протоколі про стан СФЗ, який підписується всіма членами комісії.
2.9. Комісія на підставі вивчення протоколу про стан СФЗ оцінює стан СФЗ відповідно до підпунктів 1.10.1-1.10.4 пункту 1.10 цих Вимог та в разі необхідності готує рекомендації щодо приведення стану СФЗ у відповідність до вимог фізичного захисту.
Рішення щодо оцінки стану СФЗ приймається членами комісії на основі консенсусу.
2.10. На підставі оцінки стану СФЗ члени комісії, визначені в плані здійснення оцінки стану СФЗ, готують звіт з оцінки стану СФЗ та в разі необхідності рекомендації щодо усунення виявлених комісією недоліків.
Звіт складається в довільній формі та містить:
посилання на підставу здійснення оцінки стану СФЗ;
завдання комісії зі здійснення оцінки стану СФЗ;
склад комісії, обов'язки кожного члена комісії з виконання її завдань;
результати роботи комісії (протоколи роботи комісії надаються в додатках до звіту);
оцінку стану СФЗ та її обґрунтування;
рекомендації у разі необхідності щодо приведення стану СФЗ у відповідність до вимог фізичного захисту.
Звіт надається голові комісії на погодження.
2.11. Голова комісії організовує розгляд звіту з оцінки стану СФЗ на засіданні комісії. Комісія у разі необхідності корегує звіт. Схвалений комісією звіт підписується головою комісії.
III. Заходи експлуатуючої організації за результатами оцінки стану СФЗ
3.1. Голова комісії надає керівнику експлуатуючої організації звіт з оцінки стану СФЗ.
3.2. Керівник експлуатуючої організації ознайомлюється зі звітом з оцінки стану СФЗ, обговорює результати оцінки з відповідними керівниками експлуатуючої організації, до посадових обов'язків яких входить забезпечення фізичного захисту ядерної установки, та приймає рішення про затвердження або відхилення звіту з оцінки стану СФЗ.
У разі відхилення звіту з оцінки стану СФЗ керівник експлуатуючої організації відправляє звіт на доопрацювання комісією або призначає нову комісію з оцінки стану СФЗ.
Дата затвердження звіту з оцінки стану СФЗ керівником експлуатуючої організації є датою закінчення роботи комісії.
3.3. Залежно від встановленої оцінки стану СФЗ у разі необхідності керівник експлуатуючої організації:
забезпечує здійснення компенсувальних заходів протягом приведення стану СФЗ у відповідність до вимог фізичного захисту;
організує проведення розслідування причин часткової невідповідності або невідповідності стану СФЗ вимогам фізичного захисту та за результатами розслідування вживає відповідних заходів;
організує розробку заходів з приведення стану СФЗ у відповідність до вимог фізичного захисту та забезпечує матеріально-технічне і фінансове забезпечення їх здійснення;
призначає відповідальних за виконання заходів з приведення стану СФЗ у відповідність до вимог фізичного захисту та встановлює терміни їх виконання;
забезпечує здійснення контролю за ходом виконання заходів з приведення стану СФЗ у відповідність до вимог фізичного захисту.
3.4. Керівник експлуатуючої організації в місячний термін після закінчення роботи комісії інформує Держатомрегулювання та залежно від підпорядкування експлуатуючої організації центральний орган виконавчої влади, що здійснює управління, або Національну академію наук України про проведення та результати оцінки стану СФЗ, заходи, що ним вжиті за результатами оцінки.
У разі якщо стан СФЗ оцінюється як такий, що не відповідає вимогам фізичного захисту, експлуатуюча організація в триденний термін після затвердження звіту з оцінки стану СФЗ повідомляє Держатомрегулювання та залежно від підпорядкування експлуатуючої організації центральний орган виконавчої влади, що здійснює управління, або Національну академію наук України про результати оцінки стану СФЗ. Персонально відповідальним за надання цієї інформації є заступник керівника з фізичного захисту.
3.5. Заступник керівника з фізичного захисту після приведення стану СФЗ у відповідність до вимог фізичного захисту оцінює достатність вжитих заходів та у разі їх достатності звертається до керівника експлуатуючої організації з пропозицією щодо відміни компенсувальних заходів.
3.6. Експлуатуюча організація включає в щорічний звіт про стан системи фізичного захисту результати здійсненої оцінки стану СФЗ та заходи, вжиті за результатами оцінки стану СФЗ.
Заступник начальника Управління регулювання фізичного захисту Держатомрегулювання І.Я.Кузмяк
( Отримано з офіційного джерела - http://zakon.rada.gov.ua )
|