|
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ ЯДЕРНОГО РЕГУЛЮВАННЯ УКРАЇНИ |
НАКАЗ |
06.09.2007 № 119 |
Про затвердження Порядку видачі сертифікатів про затвердження у разі перевезення радіоактивних матеріалів
{Заголовок із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної інспекції ядерного регулювання № 34 від 17.01.2024}
{Із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної
інспекції ядерного регулювання
№ 34 від 17.01.2024}
Відповідно до Положення про Державний комітет ядерного регулювання України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2006 № 1830, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок видачі сертифікатів про затвердження у разі перевезення радіоактивних матеріалів (далі - Порядок), що додається.
{Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної інспекції ядерного регулювання № 34 від 17.01.2024}
2. Управлінню гарантій та безпеки перевезень (Лопатін С.Д.) забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України та доведення до відома зацікавлених організацій інформації про набрання чинності Порядком.
3. Державному підприємству "Державний науково-технічний центр з ядерної та радіаційної безпеки" (Васильченко В.М.) у місячний термін після державної реєстрації забезпечити тиражування Порядку.
4. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Державного комітету ядерного регулювання України від 07.04.2003 № 51 "Про затвердження Порядку видачі сертифікатів про затвердження конструкцій упаковок і радіоактивних матеріалів, спеціальних умов та деяких перевезень НП 306.5.06/2.071-2003", зареєстрований Міністерством юстиції України 23.05.2003 за № 392/7713.
|
ЗАТВЕРДЖЕНО
|
1. Цей Порядок установлює процедури видачі, перегляду та багатостороннього затвердження сертифікатів про затвердження у разі перевезення радіоактивних матеріалів (далі - сертифікат про затвердження), а також вимоги до документів, які подаються заявником до Держатомрегулювання з метою отримання сертифіката про затвердження.
2. Цей Порядок застосовується під час здійснення діяльності з перевезення радіоактивних матеріалів, крім радіоактивних матеріалів, зазначених у пункті 4 розділу I Правил безпечного перевезення радіоактивних матеріалів (ПБПРМ-2020), затверджених наказом Державної інспекції ядерного регулювання України від 27 жовтня 2020 року № 436, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 30 грудня 2020 року за № 1313/35596 (далі - ПБПРМ-2020).
3. У цьому Порядку терміни вживаються у значеннях, наведених у статті 1 Закону України «Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку», статті 1 Закону України «Про дозвільну діяльність у сфері використання ядерної енергії», Державних гігієнічних нормативах «Норми радіаційної безпеки України (НРБУ-97)», затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 14 липня 1997 року № 208, введених у дію постановою Головного державного санітарного лікаря України від 01 грудня 1997 року № 62, Державних санітарних правилах «Основні санітарні правила забезпечення радіаційної безпеки України», затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 02 лютого 2005 року № 54, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 20 травня 2005 року за № 552/10832, Положенні щодо планування заходів та дій на випадок аварій під час перевезення радіоактивних матеріалів, затвердженому наказом Державного комітету ядерного регулювання України від 07 квітня 2005 року № 38, зареєстрованому у Міністерстві юстиції України 22 квітня 2005 року за № 431/10711, Загальних положеннях безпеки атомних станцій, затверджених наказом Державного комітету ядерного регулювання України від 19 листопада 2007 року № 162, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 25 січня 2008 року за № 56/14747, Загальних вимогах до системи управління діяльністю у сфері використання ядерної енергії, затверджених наказом Державної інспекції ядерного регулювання України від 19 грудня 2011 року № 190, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 10 січня 2012 року за № 17/20330, Вимогах безпеки під час поводження з ядерним паливом, затверджених наказом Державної інспекції ядерного регулювання України від 21 червня 2019 року № 269, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 30 липня 2019 року за № 833/33804, ПБПРМ-2020.
1. Сертифікат про затвердження є обов’язковим документом під час здійснення заявником діяльності з перевезення РМ для:
ПК, що містить: 0,1 кг або більше гексафториду урану, подільний матеріал, крім подільного-звільненого;
2) спеціальних умов перевезення (відповідно до пунктів 29-31 розділу IX ПБПРМ-2020);
3) деяких перевезень (відповідно до пунктів 25-28 розділу IX ПБПРМ-2020);
4) розрахунку альтернативних меж активності для вантажу приладів або виробів, на який поширюється повне звільнення;
6) розрахунку значень для радіонуклідів, не зазначених у таблиці 1 ПБПРМ-2020.
Сертифікати про затвердження на конструкцію відповідного РМ/ПК та на перевезення можуть бути об’єднані в єдиний сертифікат про затвердження у разі подання заявником до Держатомрегулювання відповідної заяви з обґрунтуваннями необхідності такого об’єднання.
3. Заявник з метою отримання сертифіката про затвердження подає до Держатомрегулювання заяву на отримання сертифіката про затвердження та додає до цієї заяви документи відповідно до вимог цього Порядку. Держатомрегулювання розглядає зазначену заяву та додані до неї документи відповідно до Закону України «Про адміністративну процедуру».
До подачі заяви на отримання сертифіката про затвердження заявник надає на розгляд та погодження до Держатомрегулювання документи відповідно до вимог цього Порядку до початку адміністративного провадження відповідно до Закону України «Про адміністративну процедуру».
4. Розгляд документів, які заявник надає до Держатомрегулювання з метою отримання сертифіката про затвердження конструкції РМ, здійснюється в три етапи:
1) I етап - погодження попередньої версії ТУ та попереднього звіту з обґрунтуваннями безпеки конструкції РМ.
Заявник подає до Держатомрегулювання на погодження попередню версію ТУ та попередній звіт з обґрунтуваннями безпеки спроектованої конструкції РМ. Вимоги до структури та змісту ТУ наведені в додатку 1 до цього Порядку.
За рішенням Держатомрегулювання згідно з Порядком проведення державної експертизи ядерної та радіаційної безпеки, затвердженим наказом Державного комітету ядерного регулювання України від 21 лютого 2005 року № 21, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 07 квітня 2005 року за № 372/10652 (далі - Порядок експертизи), проводиться державна експертиза ядерної та радіаційної безпеки (далі - експертиза) попередньої версії ТУ та попереднього звіту з обґрунтуваннями безпеки.
Відповідно до результатів експертизи Держатомрегулювання приймає рішення щодо погодження попередньої версії ТУ та попереднього звіту з обґрунтуваннями безпеки. Про прийняте рішення Держатомрегулювання повідомляє заявника.
Звіт з обґрунтуваннями безпеки конструкції РМ, що додається до заяви на отримання сертифіката про затвердження конструкції РМ, містить:
обґрунтування забезпечення пожежної безпеки під час перевезення РМ відповідно до вимог, наведених в додатку 2 до цього Порядку;
У звіті з обґрунтуваннями безпеки наводять описи та обґрунтування в обсязі, достатньому для підтвердження відповідності конструкції РМ вимогам безпеки.
За запитом заявника Держатомрегулювання погоджує зміст інформації, яку необхідно надати у звіті з обґрунтуваннями безпеки конструкції РМ;
Заявник подає до Держатомрегулювання на погодження ППВ виготовленої конструкції РМ. Вимоги до структури та змісту ППВ наведені в додатку 3 до цього Порядку.
За рішенням Держатомрегулювання згідно з Порядком експертизи проводиться експертиза ППВ.
Відповідно до результатів експертизи Держатомрегулювання приймає рішення щодо погодження ППВ. Про прийняте рішення Держатомрегулювання повідомляє заявника.
За рішенням Держатомрегулювання представники цього регулюючого органу та/або представники експертної організації, яким надаються відповідні повноваження, беруть участь у приймальних випробуваннях конструкції РМ, які заявник виконує за погодженою Держатомрегулюванням ППВ;
Заявник подає до Держатомрегулювання заяву на отримання сертифіката про затвердження за формою, яка наведена в додатку 4 до цього Порядку. До заяви додаються:
остаточна версія ТУ, відкоригованих з урахуванням результатів приймальних випробувань конструкції РМ та погоджених у встановленому порядку;
Розгляд та погодження остаточної версії ТУ та остаточного звіту з обґрунтуваннями безпеки здійснюється до подання заяви на отримання сертифіката про затвердження конструкції РМ. Допускається здійснювати розгляд та погодження цих документів під час розгляду заяви.
5. Розгляд документів, які заявник надає до Держатомрегулювання з метою отримання сертифіката про затвердження конструкції ПК, здійснюється в три етапи:
Заявник подає до Держатомрегулювання на погодження попередню версію ТУ та попередній ЗАБ спроектованої конструкції ПК. Вимоги до структури та змісту ТУ наведені в додатку 1 до цього Порядку.
За рішенням Держатомрегулювання згідно з Порядком експертизи проводиться експертиза попередньої версії ТУ та попереднього ЗАБ.
Відповідно до результатів експертизи Держатомрегулювання приймає рішення щодо погодження попередньої версії ТУ та попереднього ЗАБ. Про прийняте рішення Держатомрегулювання повідомляє заявника;
Заявник подає до Держатомрегулювання на погодження ППВ виготовленої конструкції ПК. Вимоги до структури та змісту ППВ наведені в додатку 3 до цього Порядку.
За рішенням Держатомрегулювання згідно з Порядком експертизи проводиться експертиза ППВ.
Відповідно до результатів експертизи Держатомрегулювання приймає рішення щодо погодження ППВ. Про прийняте рішення Держатомрегулювання повідомляє заявника.
За рішенням Держатомрегулювання представники цього регулюючого органу та/або представники експертної організації, яким надаються відповідні повноваження, беруть участь у приймальних випробуваннях конструкції ПК, які заявник виконує за погодженою Держатомрегулюванням ППВ;
Заявник подає до Держатомрегулювання заяву на отримання сертифіката про затвердження за формою, яка наведена в додатку 4 до цього Порядку. До заяви додаються:
остаточна версія ТУ, відкоригованих з урахуванням результатів приймальних випробувань конструкції ПК та погоджених у встановленому порядку;
Розгляд та погодження остаточної версії ТУ та остаточного ЗАБ здійснюється до подання заяви на отримання сертифіката про затвердження конструкції ПК. Допускається здійснювати розгляд та погодження цих документів під час розгляду заяви.
6. Для отримання сертифіката про затвердження спеціальних умов перевезення заявник подає до Держатомрегулювання заяву, форма якої наведена у додатку 4 до цього Порядку. До заяви додається погоджений у встановленому порядку звіт з обґрунтуванням безпеки запланованої діяльності.
Звіт з обґрунтуванням безпеки запланованої діяльності з перевезення РМ, що додається до заяви на отримання сертифіката про затвердження спеціальних умов перевезення, містить:
інформацію про фактичні радіаційні, фізичні та хімічні характеристики РМ, які є важливими для безпеки перевезення;
перелік відхилень від вимог ПБПРМ-2020 із зазначенням для кожного відхилення причин, з яких перевезення не може бути виконано в повній відповідності до вимог ПБПРМ-2020;
опис, обґрунтування та порядок виконання заходів, які потрібно здійснювати до та під час перевезення, для забезпечення безпеки під час перевезень з метою компенсації невиконання вимог ПБПРМ-2020, а також з метою забезпечення пожежної безпеки відповідно до вимог, наведених в додатку 2 до цього Порядку;
опис системи управління діяльністю, що застосовується для перевезення РМ, включно з комплексом заходів із забезпечення якості, розроблений відповідно до Вимог до системи управління діяльністю в сфері безпечного перевезення радіоактивних матеріалів, затверджених наказом Державної інспекції ядерного регулювання України від 31 жовтня 2023 року № 564, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 27 грудня 2023 року за № 2256/41312 (далі - Вимоги до системи управління діяльністю в сфері безпечного перевезення РМ).
У звіті з обґрунтуванням безпеки наводять описи та обґрунтування в обсязі достатньому для того, щоб підтвердити, що загальний рівень безпеки під час перевезення РМ не нижчий рівня, який би забезпечувався під час виконання всіх застосовних вимог ПБПРМ-2020.
За запитом заявника Держатомрегулювання погоджує зміст інформації, яку необхідно надати в звіті з обґрунтуванням безпеки запланованої діяльності з перевезення РМ.
Розгляд та погодження звіту з обґрунтуванням безпеки запланованої діяльності здійснюється до подання заяви на отримання сертифіката про затвердження спеціальних умов перевезення. Допускається здійснювати розгляд та погодження цього документа під час розгляду заяви.
7. Для отримання сертифіката про затвердження деяких перевезень заявник подає до Держатомрегулювання заяву, форма якої наведена у додатку 4 до цього Порядку. До заяви додається погоджений у встановленому порядку звіт з обґрунтуванням безпеки запланованої діяльності.
Звіт з обґрунтуванням безпеки запланованої діяльності з перевезення РМ, що додається до заяви на отримання сертифіката про затвердження деяких перевезень, містить:
причини та обґрунтування перевезення відповідно до пункту 27 розділу IX ПБПРМ-2020 (у разі перевезення SCO-III);
інформацію про фактичні радіаційні, фізичні та хімічні характеристики РМ, які є важливими для безпеки перевезення;
види транспорту, який передбачається застосовувати для перевезення, тип засобу перевезення та ймовірний або запропонований маршрут;
опис, обґрунтування та порядок виконання заходів, які потрібно здійснювати до та під час перевезення, для забезпечення під час перевезення ядерної та радіаційної безпеки, а також пожежної безпеки відповідно до вимог, наведених в додатку 2 до цього Порядку;
демонстрацію виконання вимог підпункту «e» пункту 36 розділу VI та пункту 7 розділу VII ПБПРМ-2020 (у разі перевезення SCO-III);
опис системи управління діяльністю, що застосовується, включно з комплексом заходів із забезпечення якості, розроблений відповідно до Вимог до системи управління діяльністю в сфері безпечного перевезення РМ.
Розгляд та погодження звіту з обґрунтуванням безпеки запланованої діяльності здійснюється до подання заяви на отримання сертифіката про затвердження деяких перевезень. Допускається здійснювати розгляд та погодження цього документа під час розгляду заяви.
8. Для отримання сертифіката про затвердження розрахунку альтернативних меж активності для вантажу приладів або виробів, на який поширюється повне звільнення, заявник подає до Держатомрегулювання заяву, форма якої наведена у додатку 4 до цього Порядку. До заяви додається погоджений у встановленому порядку звіт з обґрунтуванням безпеки запланованої діяльності.
Звіт з обґрунтуванням безпеки запланованої діяльності з перевезення РМ, що додається до заяви на отримання сертифіката про затвердження розрахунку альтернативних меж активності для вантажу приладів або виробів, на який поширюється повне звільнення, містить:
радіаційні характеристики приладу або виробу, зокрема, перелік радіонуклідів, максимальні активності радіонуклідів, максимальну потужність дози випромінювання від приладу або виробу на відстані 10 см від його поверхні;
важливі для забезпечення безпеки перевезення хімічні та фізичні характеристики РМ, що містяться в цьому приладі або виробі;
опис та обґрунтування конструктивних рішень, зокрема, що належать до герметизації, екранування та захисту РМ від зовнішніх впливів у звичайних, нормальних і аварійних умовах перевезення приладів або виробів;
опис виготовлення приладу або виробу та застосовної системи управління діяльністю, включно з заходами із забезпечення та контролю якості виготовлення, види та процедури випробувань, які застосовуються під час виготовлення приладу або виробу;
максимальну кількість приладів або виробів, яку передбачається перевозити в розрахунку на один вантаж, а також щорічно;
оцінку радіаційних впливів на персонал та осіб із населення в звичайних, нормальних і аварійних умовах перевезення, на основі репрезентативних сценаріїв, зокрема, аварійних сценаріїв, що можуть виникнути під час перевезення вантажів у приладі або виробі, обґрунтування неперевищення та мінімізації встановлених у нормативно-правових актах допустимих рівнів радіаційних впливів під час перевезення максимальної кількості приладів або виробів.
Розгляд та погодження звіту з обґрунтуванням безпеки запланованої діяльності здійснюється до подання заяви на отримання сертифіката про затвердження розрахунку альтернативних меж активності. Допускається здійснювати розгляд та погодження цього документа під час розгляду заяви.
9. Для отримання сертифіката про затвердження програми радіаційного захисту для суден спеціального призначення або розрахунку значень для радіонуклідів, не зазначених у таблиці 1 ПБПРМ-2020, заявник подає до Держатомрегулювання заяву, форма якої наведена у додатку 4 до цього Порядку. До заяви додається відповідна програма радіаційного захисту для суден спеціального призначення або розрахунку значень для радіонуклідів, не зазначених у таблиці 1 ПБПРМ-2020.
10. Держатомрегулювання реєструє заяву на отримання сертифіката про затвердження в день її надходження. Держатомрегулювання здійснює попередній розгляд заяви та доданих до неї документів. Під час попереднього розгляду перевіряється наявність та достатність документів, що вимагаються. У разі якщо заяву подано з порушенням встановлених законодавством вимог, Держатомрегулювання приймає рішення про залишення заяви без руху та протягом трьох робочих днів з дня отримання заяви надсилає заявнику письмове повідомлення про залишення заяви без руху із зазначенням виявлених недоліків з посиланням на порушені вимоги законодавства, спосіб та строк усунення недоліків.
11. Під час розгляду Держатомрегулюванням заяви та доданих до неї документів можуть запитуватись уточнення інформації, викладеної у наданих документах. Запити про уточнення інформації надаються у письмовій формі з установленням терміну отримання від заявника відповідної інформації щодо уточнень.
12. Строк розгляду заяви та доданих до неї документів, прийняття рішення про видачу / відмову у видачі сертифіката про затвердження визначається відповідно до Закону України «Про адміністративну процедуру».
13. Сертифікат про затвердження надається в разі відповідності конструкції РМ/ПК, спеціальних умов, деяких перевезень, розрахунку альтернативних меж активності для вантажу приладів або виробів, на який поширюється повне звільнення, програми радіаційного захисту для суден спеціального призначення, розрахунку значень для радіонуклідів, не зазначених у таблиці 1 ПБПРМ-2020, вимогам ПБПРМ-2020 та інших нормативно-правових актів з ядерної та радіаційної безпеки.
14. Держатомрегулювання відмовляє у видачі сертифіката про затвердження в разі невідповідності конструкції РМ/ПК, спеціальних умов, деяких перевезень, розрахунку альтернативних меж активності для вантажу приладів або виробів, на який поширюється повне звільнення, програми радіаційного захисту для суден спеціального призначення, розрахунку значень для радіонуклідів, не зазначених у таблиці 1 ПБПРМ-2020, вимогам ПБПРМ-2020 та інших нормативно-правових актів з ядерної та радіаційної безпеки та/або в разі ненадання заявником прийнятної інформації у встановлений строк відповідно до пункту 11 цього розділу.
15. Рішення про видачу сертифіката про затвердження або про відмову у видачі надсилається заявнику в триденний строк після його прийняття. В разі відмови зазначаються підстави для цього.
Після отримання від Держатомрегулювання рішення про видачу сертифіката про затвердження заявник надає до Держатомрегулювання документ про оплату послуг за здійснення дозвільних процедур відповідно до Порядку справляння плати за здійснення дозвільних процедур у сфері використання ядерної енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 травня 2001 року № 440 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 28 серпня 2013 року № 639).
Якщо протягом 30 календарних днів з дня надіслання повідомлення про прийняття рішення про видачу сертифіката про затвердження не подано документ, що підтверджує внесення плати за його видачу, Держатомрегулювання скасовує рішення про видачу сертифіката про затвердження.
У разі затвердження спеціальних умов, деяких перевезень, розрахунку альтернативних меж активності для вантажу приладів або виробів, на який поширюється повне звільнення, програми радіаційного захисту для суден спеціального призначення, розрахунку значень для радіонуклідів, не зазначених у таблиці 1 ПБПРМ-2020, строк дії сертифіката про затвердження становить не менше одного року або обмежується періодом перевезення (у випадку разового перевезення).
17. Зміст сертифікатів про затвердження відповідає пунктам 34-39 розділу IX ПБПРМ-2020.
18. Кожному сертифікату про затвердження присвоюється розпізнавальний знак відповідно до пункту 32 розділу IX ПБПРМ-2020.
19. Копії сертифікатів про затвердження і документи, на підставі яких були видані сертифікати про затвердження, підлягають зберіганню в Держатомрегулюванні протягом трьох років від дати закінчення строку дії сертифікатів про затвердження.
1. Перегляд сертифіката про затвердження проводиться Держатомрегулюванням у разі закінчення строку його дії або необхідності внесення змін до сертифіката про затвердження з інших підстав (зміна характеристик РМ, виявлення суттєвих недоліків або зміни конструкції РМ/ПК, суттєві порушення нормальної експлуатації конструкції РМ/ПК, зміни законодавства у сфері безпечного перевезення РМ тощо).
2. Подання, розгляд заяви та порядок видачі сертифіката про затвердження в разі перегляду здійснюється відповідно до розділу II цього Порядку.
Допускається дотримання обмежених вимог до етапів розгляду документів Держатомрегулюванням у разі перегляду сертифікатів про затвердження конструкції РМ/ПК, якщо не змінюються конструкції РМ/ПК та/або не виконуються додаткові випробування конструкції РМ/ПК. Допускається дотримання обмежених вимог до документів, які заявник додає до заяви на отримання сертифіката, за умови надання заявником обґрунтувань доцільності такого обмеження та достатності інформації, доданої до заяви на отримання сертифіката про затвердження.
1. Багатостороннє затвердження сертифікатів компетентних органів країн походження конструкції РМ/ПК або перевезення здійснюється Держатомрегулюванням відповідно до ПБПРМ-2020 шляхом підтвердження первинного сертифіката.
2. Заявник з метою отримання багатостороннього затвердження сертифіката подає до Держатомрегулювання заяву на отримання багатостороннього затвердження сертифіката та додає до цієї заяви документи відповідно до вимог цього Порядку. Держатомрегулювання розглядає зазначену заяву та додані до неї документи відповідно до Закону України «Про адміністративну процедуру».
До подачі заяви на отримання багатостороннього затвердження сертифіката заявник надає на розгляд та погодження до Держатомрегулювання документи відповідно до вимог цього Порядку до початку адміністративного провадження відповідно до Закону України «Про адміністративну процедуру».
3. Розгляд документів, які заявник надає до Держатомрегулювання з метою отримання багатостороннього затвердження сертифіката, здійснюється в два етапи:
1) I етап - визначення документації, що надається до Держатомрегулювання з метою отримання багатостороннього затвердження.
Заявник надсилає до Держатомрегулювання лист про наміри отримати багатостороннє затвердження сертифіката з проханням визначити документацію, яка має надаватись до Держатомрегулювання разом із заявою на отримання сертифіката. Заявник до листа додає таку інформацію:
перелік та зміст документації з обґрунтуваннями безпеки, на підставі якої компетентний орган затвердив первинний сертифікат.
Держатомрегулювання в строк не пізніше одного місяця з дня отримання листа заявника направляє йому вимоги до документації, що має надаватись до Держатомрегулювання з метою отримання багатостороннього затвердження сертифіката;
Заявник надає до Держатомрегулювання заяву на отримання багатостороннього затвердження сертифіката за формою, яка наведена в додатку 4 до цього Порядку. До заяви додається документація відповідно до вимог, визначених Держатомрегулювання на етапі I.
4. Держатомрегулювання реєструє заяву на отримання багатостороннього затвердження сертифіката в день її надходження. Держатомрегулювання здійснює попередній розгляд заяви та доданих до неї документів. Під час попереднього розгляду перевіряється наявність та достатність документів, що вимагаються. У разі якщо заяву подано з порушенням встановлених законодавством вимог, Держатомрегулювання приймає рішення про залишення заяви без руху та протягом трьох робочих днів з дня отримання заяви надсилає заявнику письмове повідомлення про залишення заяви без руху із зазначенням виявлених недоліків з посиланням на порушені вимоги законодавства, спосіб та строк усунення недоліків.
5. Під час розгляду Держатомрегулюванням заяви та доданих до неї документів можуть запитуватись уточнення інформації, викладеної у наданих документах. Запити про уточнення інформації надаються у письмовій формі з установленням терміну отримання від заявника відповідної інформації щодо уточнень.
6. Строк розгляду заяви та доданих до неї документів, прийняття рішення про видачу / відмову у видачі сертифіката про затвердження визначається відповідно до Закону України «Про адміністративну процедуру».
7. Багатостороннє затвердження сертифіката надається в разі відповідності документації, що надана до Держатомрегулювання з метою отримання багатостороннього затвердження сертифіката, вимогам ПБПРМ-2020 та інших нормативно-правових актів з ядерної та радіаційної безпеки.
8. Держатомрегулювання відмовляє у видачі багатостороннього затвердження сертифіката про затвердження в разі невідповідності документації, що надана до Держатомрегулювання з метою отримання багатостороннього затвердження сертифіката, вимогам ПБПРМ-2020 та інших нормативно-правових актів з ядерної та радіаційної безпеки та/або в разі ненадання заявником прийнятної інформації у встановлений строк відповідно до пункту 5 цього розділу.
9. Рішення про видачу багатостороннього затвердження сертифіката або про відмову у видачі надсилається заявнику в триденний строк після його прийняття. В разі відмови зазначаються підстави для цього.
{Порядок в редакції Наказу Державної інспекції ядерного регулювання № 34 від 17.01.2024}
характеристики радіоактивних речовин, для перевезення яких призначена конструкція РМ/ПК (об’єм та маса радіоактивних речовин, радіонуклідний склад та активність кожного нукліда, склад і вміст ядерних матеріалів (за їх наявності), показники тепловиділення радіоактивних речовин, фізико-хімічні властивості радіоактивних речовин, що є важливими для безпеки перевезень).
3. У розділі «Нормативні посилання» визначають перелік нормативно-правових актів і стандартів, документів міжнародних організацій, інших документів, що застосовуються під час проєктування, виготовлення, постачання, введення в експлуатацію та експлуатації конструкції РМ/ПК.
вимоги до виконання конструкцією РМ/ПК функцій безпеки (зокрема, вимоги з відповідними критеріями герметичності, екранування, ядерної безпеки, відведення тепла);
функціональні вимоги до конструкції РМ/ПК щодо завантаження і розвантаження радіоактивних речовин на відповідних об’єктах тощо;
вимоги до стійкості конструкції РМ/ПК до природних зовнішніх впливів, зокрема, впливів температури, інсоляції, вологи, пилу, атмосферних опадів, вітру, урагану, смерчу, землетрусу;
вимоги до забезпечення стійкості РМ/ПК до техногенних впливів, зокрема, впливів при можливих пожежах, вибухах, падінні конструкції РМ/ПК та об’єктів на неї;
вимоги до забезпечення міцності та структурної цілісності конструкції РМ/ПК під час зовнішніх впливів;
вимоги до забезпечення надійності конструкції РМ/ПК, зокрема, показники безвідмовності, довговічності, ремонтопридатності.
Під час установлення систематичної сукупності зазначених вимог ураховують в достатньому для проєктування конструкції РМ/ПК обсязі вимоги нормативно-правових актів залежно від виду РМ і типу ПК;
В описах демонструється врахування в конструктивних рішеннях функціональних вимог до конструкції РМ/ПК (вимог до виконання конструкціями функцій безпеки, технологічних функцій).
В описах надають посилання на конкретну конструкторську документацію (зокрема креслення) конструкції РМ/ПК та її складових;
перелік основних матеріалів, що застосовуються під час виготовлення конструкції РМ/ПК та її складових, із зазначенням характеристик матеріалів, що є важливими для забезпечення відповідності конструкції РМ/ПК проєктним основам;
перелік покупних виробів, що застосовуються під час виготовлення конструкції РМ/ПК та її складових, із зазначенням характеристик цих виробів, що є важливими для забезпечення відповідності конструкції РМ/ПК проєктним основам;
4) у підрозділі «Відповідність конструкції РМ/ПК проєктним основам» наводять в стислому вигляді обґрунтування відповідності конструкції РМ/ПК проєктним основам із посиланням на ЗАБ конструкції РМ/ПК;
загальний опис системи управління діяльністю виробника конструкції РМ/ПК із посиланням на нормативно-правові акти та стандарти, яким вона відповідає, а також на відповідні документи виробника;
опис плану контролю якості виготовлення конструкції РМ/ПК (із посиланням на відповідні документи виробника) з визначенням кроків, на яких виконується контроль якості (зокрема вибір постачальників матеріалів і покупних виробів, їх вхідний контроль, контроль якості обробки матеріалу, зварювання, монтажу);
вимоги до забезпечення та методів контролю якості на визначених кроках: вхідний контроль, геометричні розміри, зварювання, герметичність, антикорозійне покриття тощо.
Обсяги вимог до забезпечення та методів контролю якості виготовлення конструкції РМ/ПК визначають залежно від конкретних конструктивних рішень;
вимоги до перевірок документації з якості виготовлення конструкції РМ/ПК, що виконуються під час приймальних випробувань;
Установлюють вимоги щодо розроблення ППВ на майданчику виробника, її затвердження виробником, погодження замовником та Держатомрегулюванням, визначають учасників приймальних випробувань.
інформацію, яка має бути зазначена безпосередньо на виготовленій конструкції РМ/ПК, а також на упаковці конструкції РМ/ПК під час їх маркування;
вимоги до упаковки, в яку розміщується конструкція РМ/ПК, з метою забезпечення запобігання пошкодження конструкції РМ/ПК під час транспортно-технологічних операцій та запобігання несанкціонованому доступу до неї;
вимоги до умов завантаження, транспортування та розвантаження упаковки з конструкції РМ/ПК (зокрема види транспортних засобів);
вимоги до приймання конструкції РМ/ПК замовником на його майданчику, зокрема, до проведення вхідного контролю поставки;
вимоги до проведення приймальних випробувань на майданчику замовника (мету, види випробувань, вимоги до розроблення, затвердження та погодження ППВ, визначення учасників випробувань, процедури усунення виявлених під час випробувань недоліків);
{Додаток 1 в редакції Наказу Державної інспекції ядерного регулювання № 34 від 17.01.2024}
1. Під час здійснення діяльності з перевезення РМ забезпечується пожежна безпека відповідно до законодавства України.
2. Для досягнення необхідного рівня пожежної безпеки застосовується концепція глибокоешелонованого протипожежного захисту, що передбачає реалізацію заходів, спрямованих на вирішення таких завдань:
забезпечення такого рівня захисту приміщень, систем і устаткування, який дасть змогу при розвинутій пожежі забезпечити захист людей від радіаційних впливів;
своєчасне виявлення пожежі, її безперешкодна локалізація і ліквідація в найкоротший строк автоматичними і ручними засобами пожежогасіння;
зменшення негативних екологічних наслідків, охорона життя і здоров’я людей та забезпечення безпечної їх евакуації у разі виникнення пожежі;
3. Пожежна безпека досягається за рахунок застосування пожежобезпечних технологій, технічних і організаційних заходів, у тому числі спрямованих на виключення самовільного загоряння РМ. Для цілей пожежогасіння РМ застосовують газові вогнегасні речовини з урахуванням застосовуваних технологій поводження з РМ, а також передбачають відповідні заходи стосовно виключення неприпустимого теплового, хімічного чи механічного впливу на РМ, що може призвести до виходу активності під час гасіння пожежі.
{Додаток 2 в редакції Наказу Державної інспекції ядерного регулювання № 34 від 17.01.2024}
мету приймальних випробувань, зокрема, випробування виготовленої конструкції РМ/ПК на відповідність вимогам ТУ, конструкторській та іншій документації;
стислу інформацію про конструкцію РМ/ПК, яка є об’єктом приймальних випробувань, з посиланням на ТУ.
3. У розділі «Готовність до приймальних випробувань» визначають організаційні та технічні умови, які виконують до початку приймальних випробувань, а саме:
готовність в повному обсязі технічних засобів для проведення випробувань, метрологічне забезпечення вимірювальних приладів;
створення комісії для проведення приймальних випробувань та видання відповідних організаційно-розпорядчих документів.
перелік видів випробувань (зокрема, візуальний огляд, геометричні розміри, міцність, герметичність, екранування, функціонування під час завантаження та розвантаження, сумісність з іншим обладнанням);
перелік документів, які застосовуються під час проведення приймальних випробувань, зокрема, ТУ, конструкторська документація, затверджені методики та процедури для проведення окремих видів випробувань;
перелік технічних засобів, які застосовуються під час проведення окремих видів приймальних випробувань, та їх основні характеристики, що є важливими для випробувань;
перелік документації, яка підлягає перевірці під час приймальних випробувань, зокрема, документація з даними контролю якості виготовлення конструкції РМ/ПК, фактичних характеристик покупних виробів;
6. У розділі «Процедури та критерії прийнятності випробувань» визначають для кожного виду випробувань:
перелік послідовних операцій, що виконують під час конкретного виду випробувань, параметри, які контролюються під час операцій, допустимі значення параметрів (або наводять посилання на методики (процедури), в яких це визначено);
критерії прийнятності випробувань (дотримання допустимих значень параметрів у процесі виконання виду випробувань та по його завершенню).
{Додаток 3 в редакції Наказу Державної інспекції ядерного регулювання № 34 від 17.01.2024}
ЗАЯВА
на отримання сертифіката про затвердження
{Додаток 4 в редакції Наказу Державної інспекції ядерного регулювання № 34 від 17.01.2024}